Eκπαιδευτική επίσκεψη στην Πόλη Όρχιβα της Ισπανίας-First Visit : Spain, Orgiva, IES Alpujarra


To Γυμνάσιο Κορώνης βρέθηκε στην πόλη Όρχιβα της Ισπανίας με μαθήτριες και εκπαιδευτικούς στα πλαίσια του σχεδίου  ERASMUS+ ΚΑ229 «GIS-GENDER INEQUALITY IN SCHOOLSμε κωδικό 2019-1-ES01-KA229-065694_5.
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος συνεργασίας μεταξύ σχολείων, του ERASMUS+, το σχολείο μας το ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΩΝΗΣ επισκέφτηκε την Ισπανία και συγκεκριμένα το σχολείο IES Alpujarra στην πόλη Όρχιβα, από τις 10 έως τις 16 Δεκεμβρίου 2019, για να συμμετάσχει στην πρώτη συνάντηση του προγράμματος με τίτλο “GIS-GENDER INEQUALITY IN SCHOOLS”.


Στο πρόγραμμα συμμετέχουν  πέντε σχολεία από άλλες τέσσερις χώρες, δύο από την Τουρκία, ένα από την Βουλγαρία, ένα από την Ιταλία και ένα από την Ισπανία, που είναι και η διοργανώτρια χώρα.
Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τρεις μαθήτριες της γ τάξης του γυμνασίου μας που τους συνόδευσαν δυο εκπαιδευτικοί, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας.



Οι μαθητές, τρεις από κάθε χώρα, φιλοξενήθηκαν από Ισπανούς συμμαθητές τους, όπως προβλέπεται από το πρόγραμμα.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, επεξεργάστηκαν θέματα σχετικά με την ισότητα των δυο φύλων στην εκπαίδευση που αποτελεί μια σημαντική παράμετρο για την βελτίωση της ποιότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων αλλά και της αποδοτικότητας των διδακτικών και εκπαιδευτικών προϊόντων. Το έργο μας  GIS-GENDER INEQUALITY IN SCHOOLS αναγνωρίζει την ανάγκη περισσότερα κορίτσια να ενθαρρυνθούν να ασχοληθούν με τα αντικείμενα STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Επιστήμη των Μηχανικών, Μαθηματικά), όπου παραδοσιακά είναι ανδροκρατούμενα. Ένας από τους βασικούς στόχους μας εξάλλου είναι η ενθάρρυνση των κοριτσιών να αποκτήσουν τίτλους σπουδών στα STEM, καταπολεμώντας την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου και εμπνέοντας τις νέες γυναίκες να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους, συντελώντας έτσι στην μείωση του χάσματος των δύο φύλων στα αντικείμενα STEM μέσω της ενημέρωσης.
 Οι μαθήτριές μας παρουσίασαν το σχολείο μας και τον τρόπο λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ανέπτυξαν εφαρμογές μέσω Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, αντάλλαξαν ιδέες, απόψεις και φιλίες. 


Παρακολούθησαν  τις εργασίες των υπολοίπων μαθητών που αφορούσαν τα σχολεία τους και τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών από τις οποίες προέρχονταν. Επίσης όλοι μαζί επισκεφθήκαμε το κάστρο Alhambra, ανάκτορο και φρούριο των Μαυριτανών μοναρχών στην Γρανάδα. Πρόκειται για ένα τουριστικό αξιοθέατο εξαιρετικής Ισλαμικής αρχιτεκτονικής, το οποίο μαζί με τη Χενεραλίφε (Generalife) και το Αλμπαϊσίν (Albaicín) αναγνωρίστηκε ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO, το 1984. Κατόπιν περιηγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης όπου και παρακολουθήσαμε χορό φλαμένκο, που όπως πληροφορηθήκαμε από το 2010 η UNESCO τον συμπεριέλαβε στον Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας.
Μοναδικές είναι οι εικόνες όλων μας, από την επίσκεψή στο Πάρκο Επιστημών  των  στην πόλη Γρανάδα. Εκεί ξεναγηθήκαμε στο ενυδρείο του πάρκου, στον τεράστιο ζωολογικό κήπο, στο πλανητάριο. Κατόπιν γευτήκαμε σε τοπικά εστιατόρια παραδοσιακά ισπανικά πιάτα.
Οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν έμειναν πολύ ευχαριστημένοι από το εκπαιδευτικό και το πολιτιστικό πρόγραμμα που παρακολούθησαν καθώς ενημερώθηκαν για ένα  διαφορετικό σχολικό σύστημα και είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με εκπαιδευτικούς από άλλα σχολεία. Διαπίστωσαν στην πράξη πως λειτουργεί το σχολείο αλλά και πως διεξάγεται η μάθηση σε άλλες χώρες.
Μετά την επιστροφή μας στην Ελλάδα, στα πλαίσια ενημέρωσης της ευρύτερης τοπικής κοινότητας και  διάχυσης των αποτελεσμάτων, επισκεφθήκαμε την ΕΡΤ Καλαμάτας, όπου οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί που τους συνόδευαν μίλησαν για τις εμπειρίες τους και τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη αυτή.


Από τις 29 Μαρτίου του 2020  έως τις 4 Απριλίου 2020 το Γυμνάσιο Κορώνης, θα συμμετέχει στην επόμενη εκπαιδευτική επίσκεψη που έχει προγραμματιστεί στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος και η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Βουλγαρία. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο